tricksy

På tal om våren som nästan är här

Kategori: Vardag

Fåglarna kvittrar, smältvattnet bildar små bäckar i dikena och jag köpte nyss tre majblommor av tre mellanstadieelever. Starkt av dem att gå runt och sälja sådär, jag tyckte det var skitläskigt när jag var i deras ålder. Jag minns jultidningarna som jag endast sålde till min egen släkt och till mig själv och jag har ett svagt minne av majblommor. Väldigt svagt. Förträngt kanske.

Så jag uppmuntrade flickorna genom att köpa tre små majblommor, en till mig och en varsin till mamsen och papsen. För man ska ju uppmuntra ungarna när de... gör bra saker, helt enkelt. Måste vara schysst att komma in i handelsbranchen redan från början liksom, så man får vänja sig vid pengahantering i tid tills man ska börja pensionsspara. På tal om det så har jag fått papper hem om pensionssparande och sånt. Hallå, jag bor fortfarande hemma, prio ett för mig är väl att ta mig härifrån. 

I vilket fall som helst så har jag faktiskt väntat på att det ska komma majblomsförsäljare hit, eftersom jag tycker det är ett trevligt vårtecken, så jag blev lite glad i magen när de kom hit och nu sitter jag här med en klassisk majblomma fastnålad i linnet. Sedärja, det blev ju en bra dag ändå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: