tricksy

Om fritid, sysselsättning och dikter

Kategori: Vardag

Om inte mitt schema för nästa kurs är en illussion så har jag en hel veckas ledighet framför mig nu, vilket innebär att jag kämpar för att hitta sysselsättning. När jag har mycket som måste göras finns det helt otroligt många andra saker som jag hellre gör, men nu när jag är ledig så vet jag inte alls vilket håll jag ska rikta min energi åt. Jag är med andra ord uttråkad. Jag har redan planerat in ett par dagar i Karlstad och gjort ett schema med nya filmer som jag ska se. Jag tänker mig att jag kanske kan få ur mig lite text också, av ett eller annat slag.

Idag har jag röjt undan all bråte som upptagit 80% av min lägenhet de senaste dagarna, och gått genom en del dikter jag har skrivit. Ja, jag skriver dikter ibland. Och jag tog mig friheten att publicera ett par stycken här på min blogg.

För er som inte vet om det, så är det en ganska stor grej för mig att låta folk läsa saker jag skriver. Jag tycker det är skitläskigt. Dikter är det värsta. För det första är jag inte särskilt bra på att skriva dikter, och för det andra så känns dikter så himla personliga. Men eftersom jag är uttråkad, känner mig lite upprorisk och tycker det är dags så har jag lagt upp några här. Längre ner. I egna inlägg. Hehe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: