tricksy

Om att inte se sig om

Kategori: Vardag

Idag lever jag på socker. Dricker dricka, käkar choklad. Passion Pit i lurarna, Hogwarts emblem på tröjan. Fråga hur min dag är, så svarar jag att den är trött och bär Hogwarts på tröjan. Vissa dagar behöver man kanske Hogwarts mer än andra.

Jag var skithungrig när jag gled med vagnen hem förut, men det har gått över sen jag började trycka i mig godis som om det inte fanns någon morgondag(idagidagidag). Funderar ändå på att laga mat, eller rosta en macka. Det blåser. Mackor kan vara bra när det blåser.

Om sanningen ska fram - och det ska den - så är jag ganska obekväm idag. Känner mig lite vilsen. Livet tar mig med storm idag, som man säger (man säger inte så, men det är sant). Hoppas att det går över fortare är vindennnnn (sluta Bea, för fan).

Jag är lite obekväm. Ligger på golvet, men det är inte därför jag är obekväm. Det är mer ett symptom på min obekvämlighet. Eller på min bekvämlighet.

Det kan vara så att jag låter det blåsa, men jag ser mig inte om. Paraplyet går sönder då.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: