tricksy

Om hur mycket jag saknar att äga en riskokare

Kategori: Vardag

Det här med att koka ris - inte min grej. Antingen så kokar det över eller så kokar det inte. Antingen ångar vattnet bort för tidigt, eller så finns det för mycket kvar när riset är klart. Jag har troligtvis bara mig själv att skylla (såvida det inte bor ett spöke hos mig som avskyr ris) för jag orkar aldrig mäta upp hur mycket som behövs av någonting. Sånt gör jag när jag bakar, inte när jag lagar mat, så nu vet ni det om mig heh.

En bra sak dock, är att jag alltid brukar få ris över (lite med flit hehe). Käkar ris i minst två dagar när jag väl orkar koka skiten. Bra va. Va va. Skulle bara säga att jag saknar min riskokare som om den vore min första Harry Potter-bok och det säger fan en hel del ok.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: